oppimine-tugisusteem

Tugisüsteem abistab:

● õpilasi, kes vajavad õppekavas ettenähtud õpitulemuste saavutamiseks tingimusi, mis erinevad tavapärasest õpikeskkonnast;

● õpetajaid, kes töötavad toetust vajavate õpilastega.

Tugisüsteem põhineb järgmistel põhimõtetel:

● õpiraskuste, käitumisprobleemide  ennetamine ja võimalikult varajane märkamine;

● õpilase arengu hindamine, analüüsimine ning selle alusel tugimeetmete planeerimine;

● õpilaste, lastevanemate ja kolleegide kaasamine (informeerimine, nõustamine juhendamine);

● tugimeetmete paindlik rakendamine õpilaste hariduslikke vajadusi ja kooli võimalusi arvestades;

● võrgustikutöö korraldamine, kooliväliste spetsialistide kaasamine.

Tugimeetmed õpilastele:

● õpetaja tegevused ainetunnis (toetava keskkonna kujundamine, õppematerjalide kohandamine, täiendav individuaalne juhendamine  jms);

● koduste õppeülesannete tegemine pikapäevarühmas (I kooliaste);

● aineõpetaja konsultatsioonid, järelevastamistunnid;

● õpilase pedagoogilis-psühholoogiline hindamine, õpilase individuaalse arengu dokumenteerimine (individuaalse arengu jälgimise kaardi avamine ja täitmine);

● õpiabitunnid (õpioskusi arendavad ja/või õppeainekesksed tunnid);

● abiõpetaja toetus ainetunnis või osaliselt tunnid väiksemas rühmas;

● kooli tugispetsialistide (sotsiaalpedagoog, eripedagoog, psühholoog) abi;

● õpilase käitumise jälgimine ja toetamine (käitumise tugikava/vahetundides käitumise kaardi/koduste tööde kaardi koostamine ja rakendamine)

● õpitulemuste saavutamiseks vajalike kohanduste tegemine individuaalses õppekavas;

● klassikursuse kordama jätmine;

● täiendav õppetöö õppeaasta lõpus;

● eritingimuste rakendamine põhikooli lõpueksamitel;

● kooliväliste spetsialistide kaasamine täiendavate hinnangute, soovituste, toetuse saamiseks (Rajaleidja, kohalik omavalitsus jm);

● koolivälise nõustamismeeskonna (Rajaleidja) haridussoovituste rakendamine:

õppetöö korraldamine osaajaga õppes;

õppimine vähendatud õpitulemuste alusel, kohustusliku õppeaine õppimisest vabastamine või õppeaine  asendamine;

õppimine eritoe eriklassis (sh individuaalõpe);

koduõpe tervislikel põhjustel.

 

Tugispetsialistid Rakvere Põhikoolis:

Koolipsühholoog

● Toetab õpilaste vaimset ja emotsionaalset arengut.

● Nõustab õpilasi, vanemaid ja koolitöötajaid ning pakub tuge erinevate psühholoogiliste probleemide korral:  kohanemine koolis, õppetöös edasijõudmine, emotsionaalsed probleemid, suhted kaaslaste, õpetajate või vanematega.

● Soovitab vajadusel vanematele õpilase täiendavaid hindamisi/uuringuid teiste tugispetsialistide või erialaspetsialistide poolt (sotsiaalpedagoog, eripedagoog, psühhiaater).

Koolipsühholoog töötab koolis ühel päeval nädalas. Teistel aegadel vastuvõtu saab kokku leppida Rakvere Sotsiaalkeskuse ruumides.

E-post: mkongi[ät]yahoo.com 
Telefon: 5241219

Sotsiaalpedagoog

● Hindab, kujundab ja arendab õpilaste sotsiaalseid oskusi. Toetab õpilaste toimetulekut koolis.

● Jälgib ja tegeleb õpilaste koolikohustuse täitmisega, kodukorra järgimisega.

● Ennetab ja lahendab käitumis - ja kohanemisprobleeme, vägivalla ja sotsiaalse tõrjutuse probleeme.

● Nõustab õpilasi ja vanemaid sotsiaalsetes küsimustes.

● Teeb koostööd kooli tugimeeskonnaga ja kooliväliste spetsialistidega õpilase toimetuleku toetamiseks.

E-postsepajoe[ät]rakverepk.ee
Telefon: 53893523

Eripedagoog/ hariduslike erivajaduste õpilaste (HEV) õppe koordineerija

● Hindab tuge vajavate õpilaste arengut, õpitaset ja edasisi õpivajadusi.

● Selgitab välja õpilase arengut mõjutavad tegurid ja planeerib edasised tegevused.

● Soovitab täiendavaid uuringuid/hindamisi erialaspetsialistide juures.

● Nõustab õpetajaid õpilasele jõukohase õppematerjali valikul, õppevara kohandamisel ja erinevate õppemeetodite kasutamise osas.

● Nõustab õpetajaid individuaalse arengu jälgimise kaardi ja individuaalse õppekava koostamisel ning sobilike õppevormide rakendamisel.

● Nõustab lapsevanemaid tuge vajavate laste arendamisel ja nende toimetuleku toetamisel, osaleb arenguvestlustel ja ümarlaudades.

Eripedagoog töötab koolis ühel päeval nädalas. Teistel aegadel võib temaga ühendust võtta e-kirja teel.

E-post: viivikaroostar[ät]rakverepk.ee
Telefon:58539105

Abiõpetaja

● On kaasatud tundidesse ja tegevustesse, kus on vajadus täiendavalt toetada õpilaste toimetulekut.

● Abistab õpetajat õppe jõukohastamisel ja õppematerjalide kohandamisel.

● Üldjuhul toetab õpilasi ainetunnis, vajadusel ja kokkuleppel aine/klassiõpetajaga grupi- ja individuaaltunnis.

● Õppeaasta esimesel kahel nädalal toetab 1.klassi õpilaste kohanemist koolipäevas.

E-post: padonik[ät]rakverepk.ee
Telefon: 53737870 (kooli üldtelefon)

Õpiabi õpetaja

● Toetab õpiabitundides ajutiste või püsivate ainealaste õpiraskustega või õpioskuste arendamist vajavaid õpilasi, kes vajavad abi lisaks aineõpetaja tööle.

● Õpiabi võib olla:

üldine õpiabi (toetatakse eelkõige õpilase õpioskusi ja psüühilisi protsesse (taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine) seostatult õppeainete teemadega;

õpiabi suunitlusega matemaatika õppimise toetamiseks;

õpiabi suunitlusega lugemis- ja kirjutamisprobleemide ennetamiseks ja lahendamiseks;

õpiabi suunitlusega inglise keele õppimise toetamiseks.

Tugiisik

● Toetab ja abistab õpilast, kellel on  terviseprobleem, hooldusvajadus (nt liikumispuue) või ettearvamatu käitumine ning vajab seetõttu vajab  individuaalset abi, juhendamist või järelevalvet.

● Aitab õpilast õppetöösse kaasata.

Tugiisik on seotud konkreetse õpilasega ning on koolis tööl vajaduspõhiselt. Tugiisikuteenus on kohaliku omavalitsuse sotsiaalteenus.

 

HEV-tugigrupp

● Koosneb: eripedagoog, sotsiaalpedagoog, psühholoog, õppealajuhataja, direktor. Eripedagoog koordineerib HEV-tugigrupi tööd.

● Juhib kooli tugisüsteemi tööd.

● Käib koos kord nädalas.

● Kaasab vastavalt vajadusele oma töösse/koosolekutele õpetajaid, õpiabiõpetajaid, abiõpetajat, tugiisikuid, kooliõde, lapsevanemaid.

Arutab ja pakub lahendusi õppimises ja käitumises tuge vajavate õpilaste toetamiseks ning nõustab tugigrupi poole pöördunud koolitöötajaid ja vanemaid.