Tugisüsteem abistab:
● õpilasi, kes vajavad õppekavas ettenähtud õpitulemuste saavutamiseks tingimusi, mis erinevad tavapärasest õpikeskkonnast;
● õpetajaid, kes töötavad toetust vajavate õpilastega.
Tugisüsteem põhineb järgmistel põhimõtetel:
● õpiraskuste, käitumisprobleemide ennetamine ja võimalikult varajane märkamine;
● õpilase arengu hindamine, analüüsimine ning selle alusel tugimeetmete planeerimine;
● õpilaste, lastevanemate ja kolleegide kaasamine (informeerimine, nõustamine juhendamine);
● tugimeetmete paindlik rakendamine õpilaste hariduslikke vajadusi ja kooli võimalusi arvestades;
● võrgustikutöö korraldamine, kooliväliste spetsialistide kaasamine.
Tugimeetmed õpilastele:
● õpetaja tegevused ainetunnis (toetava keskkonna kujundamine, õppematerjalide kohandamine, täiendav individuaalne juhendamine jms);
● koduste õppeülesannete tegemine pikapäevarühmas (I kooliaste);
● aineõpetaja konsultatsioonid, järelevastamistunnid;
● õpilase pedagoogilis-psühholoogiline hindamine, õpilase individuaalse arengu dokumenteerimine (individuaalse arengu jälgimise kaardi avamine ja täitmine);
● õpiabitunnid (õpioskusi arendavad ja/või õppeainekesksed tunnid);
● abiõpetaja toetus ainetunnis või osaliselt tunnid väiksemas rühmas;
● kooli tugispetsialistide (sotsiaalpedagoog, eripedagoog, psühholoog) abi;
● õpilase käitumise jälgimine ja toetamine (käitumise tugikava/vahetundides käitumise kaardi/koduste tööde kaardi koostamine ja rakendamine)
● õpitulemuste saavutamiseks vajalike kohanduste tegemine individuaalses õppekavas;
● klassikursuse kordama jätmine;
● täiendav õppetöö õppeaasta lõpus;
● eritingimuste rakendamine põhikooli lõpueksamitel;
● kooliväliste spetsialistide kaasamine täiendavate hinnangute, soovituste, toetuse saamiseks (Rajaleidja, kohalik omavalitsus jm);
● koolivälise nõustamismeeskonna (Rajaleidja) haridussoovituste rakendamine:
- õppetöö korraldamine osaajaga õppes;
- õppimine vähendatud õpitulemuste alusel, kohustusliku õppeaine õppimisest vabastamine või õppeaine asendamine;
- õppimine eritoe eriklassis (sh individuaalõpe);
- koduõpe tervislikel põhjustel.
Tugispetsialistid Rakvere Põhikoolis:
Koolipsühholoog
● Toetab õpilaste vaimset ja emotsionaalset arengut.
● Nõustab õpilasi, vanemaid ja koolitöötajaid ning pakub tuge erinevate psühholoogiliste probleemide korral: kohanemine koolis, õppetöös edasijõudmine, emotsionaalsed probleemid, suhted kaaslaste, õpetajate või vanematega.
● Soovitab vajadusel vanematele õpilase täiendavaid hindamisi/uuringuid teiste tugispetsialistide või erialaspetsialistide poolt (sotsiaalpedagoog, eripedagoog, psühhiaater).
Koolipsühholoog töötab koolis ühel päeval nädalas. Teistel aegadel vastuvõtu saab kokku leppida Rakvere Sotsiaalkeskuse ruumides.
E-post: mkongi[ät]yahoo.com
Telefon: 5241219
Sotsiaalpedagoog
● Hindab, kujundab ja arendab õpilaste sotsiaalseid oskusi. Toetab õpilaste toimetulekut koolis.
● Jälgib ja tegeleb õpilaste koolikohustuse täitmisega, kodukorra järgimisega.
● Ennetab ja lahendab käitumis - ja kohanemisprobleeme, vägivalla ja sotsiaalse tõrjutuse probleeme.
● Nõustab õpilasi ja vanemaid sotsiaalsetes küsimustes.
● Teeb koostööd kooli tugimeeskonnaga ja kooliväliste spetsialistidega õpilase toimetuleku toetamiseks.
E-post: sepajoe[ät]rakverepk.ee
Telefon: 53893523
Eripedagoog/ hariduslike erivajaduste õpilaste (HEV) õppe koordineerija
● Hindab tuge vajavate õpilaste arengut, õpitaset ja edasisi õpivajadusi.
● Selgitab välja õpilase arengut mõjutavad tegurid ja planeerib edasised tegevused.
● Soovitab täiendavaid uuringuid/hindamisi erialaspetsialistide juures.
● Nõustab õpetajaid õpilasele jõukohase õppematerjali valikul, õppevara kohandamisel ja erinevate õppemeetodite kasutamise osas.
● Nõustab õpetajaid individuaalse arengu jälgimise kaardi ja individuaalse õppekava koostamisel ning sobilike õppevormide rakendamisel.
● Nõustab lapsevanemaid tuge vajavate laste arendamisel ja nende toimetuleku toetamisel, osaleb arenguvestlustel ja ümarlaudades.
Eripedagoog töötab koolis ühel päeval nädalas. Teistel aegadel võib temaga ühendust võtta e-kirja teel.
E-post: viivikaroostar[ät]rakverepk.ee
Telefon:58539105
Abiõpetaja
● On kaasatud tundidesse ja tegevustesse, kus on vajadus täiendavalt toetada õpilaste toimetulekut.
● Abistab õpetajat õppe jõukohastamisel ja õppematerjalide kohandamisel.
● Üldjuhul toetab õpilasi ainetunnis, vajadusel ja kokkuleppel aine/klassiõpetajaga grupi- ja individuaaltunnis.
● Õppeaasta esimesel kahel nädalal toetab 1.klassi õpilaste kohanemist koolipäevas.
E-post: padonik[ät]rakverepk.ee
Telefon: 53737870 (kooli üldtelefon)
Õpiabi õpetaja
● Toetab õpiabitundides ajutiste või püsivate ainealaste õpiraskustega või õpioskuste arendamist vajavaid õpilasi, kes vajavad abi lisaks aineõpetaja tööle.
● Õpiabi võib olla:
- üldine õpiabi (toetatakse eelkõige õpilase õpioskusi ja psüühilisi protsesse (taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine) seostatult õppeainete teemadega;
- õpiabi suunitlusega matemaatika õppimise toetamiseks;
- õpiabi suunitlusega lugemis- ja kirjutamisprobleemide ennetamiseks ja lahendamiseks;
- õpiabi suunitlusega inglise keele õppimise toetamiseks.
Tugiisik
● Toetab ja abistab õpilast, kellel on terviseprobleem, hooldusvajadus (nt liikumispuue) või ettearvamatu käitumine ning vajab seetõttu vajab individuaalset abi, juhendamist või järelevalvet.
● Aitab õpilast õppetöösse kaasata.
Tugiisik on seotud konkreetse õpilasega ning on koolis tööl vajaduspõhiselt. Tugiisikuteenus on kohaliku omavalitsuse sotsiaalteenus.
HEV-tugigrupp
● Koosneb: eripedagoog, sotsiaalpedagoog, psühholoog, õppealajuhataja, direktor. Eripedagoog koordineerib HEV-tugigrupi tööd.
● Juhib kooli tugisüsteemi tööd.
● Käib koos kord nädalas.
● Kaasab vastavalt vajadusele oma töösse/koosolekutele õpetajaid, õpiabiõpetajaid, abiõpetajat, tugiisikuid, kooliõde, lapsevanemaid.
Arutab ja pakub lahendusi õppimises ja käitumises tuge vajavate õpilaste toetamiseks ning nõustab tugigrupi poole pöördunud koolitöötajaid ja vanemaid.